• Ontdek de gratis lesbibliotheek

  • Verdiep je in een thema

  • Schaf je lesbenodigdheden aan

Lesmateriaal

The Big Escape

In deze les vinden leerlingen aanwijzingen, combineren kennis en passen belangrijke vaardigheden toe om voor het einde van de les een kluisje te openen met een cijfercode. We maken van de klas een mini-escaperoom!

Een escaperoom in de klas is een mooi voorbeeld van hoe gamification de motivatie van leerlingen kan versterken. Bij gamification worden spelelementen ingezet en als didactiek gebruikt om activiteiten actiever, uitdagender en betekenisvoller te maken.

Tijdens deze les gaan de leerlingen aan de slag met verschillende puzzels die in het fundament de basis vormen voor computertalen of een verbinding hebben met dagelijkse (nieuwe) technologische toepassingen. Ook leren ze kritisch en creatief te denken, samen te werken en te communiceren met elkaar.

Basisonderwijs
groep 6, groep 7, groep 8


Downloads

Gerelateerd lesmateriaal

    Ontdek de leukste makers


    • Digi-doeners van FutureNL

      Leer over digitale vaardigheden, ethiek en technologie binnen betekenisvolle contexten van burgerschap.

      Bekijk maker

      Verdiep je in een kanaal


      • Robotica en programmeren

        Een toevoeging van robotica en programmeren aan je curriculum is dé manier om je leerlingen te laten werken aan hun 21e-eeuwse vaardigheden.

        Bekijk het themakanaal