• Ontdek de gratis lesbibliotheek

  • Verdiep je in een thema

  • Schaf je lesbenodigdheden aan

Knutsel je eigen computer

Lesmateriaal

Knutsel je eigen computer

Door een computer in elkaar te knutselen met een sjabloon leren kinderen de basisbegrippen van een computer kennen. We starten de les met een memoryspel over computerbegrippen. De leerlingen kunnen dit eerst spelen met de kaartjes of op het digibord.

Hierna deel je de sjablonen van de computer uit en kunnen ze gaan knippen en plakken. Laat de leerlingen het zo in elkaar knutselen dat je het toetsenbord kunt optillen en onder het beeldscherm kunt kijken. Laat leerlingen bijvoorbeeld ook hun favoriete spel op het beeldscherm tekenen.

Interessante linkjes

Hello Ruby Scratch voorbeeld

Hello Ruby Online Memorie

    Basisonderwijs
    groep 1, groep 2, groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8


    Downloads

    Gerelateerd lesmateriaal

      Ontdek de leukste makers


      • CodeKinderen

        Leer programmeren met CodeKinderen en stimuleer creatief en logisch denken en digitale geletterdheid.

        Bekijk maker